Avoin kirje seuran hallitukselta seuran jäsenille

Hyvät EHMS ry:n jäsenet,

Kuten varmasti monet ovat ehtineet huomaamaan, harrastajamäärämme on ollut koholla jo hetken aikaa, eivätkä vanhat tilamme enää palvele meitä riittävän hyvin. Beckerintielle muuttaessamme tiesimme jo, että uutta tilaa pitäisi alkaa etsiä nopeasti, ja nyt alamme lähestyä maksimikapasiteettia. Hallitus ei myöskään ole tyytyväinen nykyisten harjoittelutilojen kuntoon korjauksista huolimatta, emmekä halua sijoittaa rahaa tämän tilan saamiseksi taistelukuntoon.

Vaikka uutta salia oli katseltu sivusilmällä jo melkein vuosi, huhtikuussa hallitus kirjasi pöytäkirjaan kriteerit uudelle salille ja valjasti apuun myös kiinteistövälittäjän ammattitaidon. Noin 300 neliöisen salin etsintä aloitettiin Länsi- ja Etelä-Helsingin alueelta sekä itäisestä Espoosta, hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrelta. Monille vuokranantajille esteenä on ollut seuran alv-velvoitteen puuttuminen sekä tilojen käyttö liikuntaan; mihin tahansa halliin kun ei urheiluseuraa voi majoittaa. Salin pääkriteereinä sijainnin sekä koon lisäksi olivat tarvittavat wc- ja suihkutilat, tilan hyvä pohjaratkaisu sekä tietenkin tilakorkeus.

Viimeinkin olemme hallituksen kanssa löytäneet tilan, joka täyttää kaikki halutut kriteerit ja tulee vastaamaan seuran tarpeisiin toivottavasti useita vuosia. Uusi salimme tulee sijaitsemaan Sörnäisten rantatiellä, Sörnäisten ja Kalasataman metroasemien välissä, useiden linja-auto- sekä raitiovaunulinjojen läheisyydessä. Läheltä löytyy paljon lajiin sopivia harrastuksia, alakerrassa ovat sekä Combat Academy sekä kuntosali EasyFit, ja Sörnäisten puolelta löytyy Fitness24/7. Alueelta löytyy myös suuri määrä ravitsemusliikkeitä ja ruokakauppoja. Kalasatamaan avautuva kauppakeskus Redi tarjoaa kaikki palvelut, mitä miekkailija voi tarvita.

Uudella salilla on pinta-alaa 372,5 neliömetriä, sisältäen neljä WC:tä ja keittiön. Salille tullaan rakentamaan suihku sekä pukuhuoneet. Beckerintien 190 neliöön verrattuna uusi tila tulee tukemaan treenausta ja mahdollistamaan harjoittelijamäärän kasvun tulevaisuudessa. Keväällä tilatut painimatot tulevat avaamaan uusia treenimahdollisuuksia seuran lajivalikoiman laajentuessa historialliseen painiin.

Uusien tilojen koosta johtuen vuokrakustannukset tulevat kasvamaan kuluvan vuoden aikana. Tämä tulee johtamaan maltillisiin korotuksiin treenimaksuissa, aikaisintaan vuonna 2019. Hallitus tulee läpikäymään budjettia vuoden lopulla.

Tilasta, muutosta ja liitännäisistä pidetään Q&A-tilaisuus salilla, syysjuhlan yhteydessä, lauantaina 29.9. klo 12:30 alkaen. Toivomme näkevämme teidät siellä!

Ystävällisin terveisin,

EHMS ry:n hallitus